Pinterest

Pin It

SØG / SEARCH

Wednesday, February 9, 2011

Ugeplan - mini malebog - madplan osv.

Da jeg var barn lavede min mor små minibøger vi kunne tegne i - bare sådan vupti - jeg HAR prøvet mange gange at huske det .... :-(

Meeennn ....YESSS så i går, så jeg det på nettet - og må bare lige dele det med jer ( jer der synes det er fjollet at blive så glad for så lille en ting - skulle tvinges til at lave den )- det er sjovt .. og anvendelsesmuligheder er uendelige - det der gør det så skægt, er at det kun er et ark papir der bruges og man får 8 sider at skrive/tegne på. Min mor lavede dem blot blanke til os .. de blev foldet ud igen efter de var færdige. Hun skrev nr. på siderne - så vi vidste hvordan billederne skulle vende -  for ikke at komme til at stå på hovedet... når hun igen på magisk vis foldede dem sammen igen - sådan bare vupti. Jeg har tilføjet en lille snip til lukning .. det ville min mor sikkert ha elsket ;-)
Man kan lave dem af et hvilket som helst stykke papir - følg blot folde klippe vejledningen herunder VIL DU HA MIN OPSÆTNING LIGE TIL AT PRINTE UD -( eller ændre på  - sætter dit personlige billede på forsiden osv.)  send mig en mail hvor du skriver: SMIL ,... så kommer den fluks til dig ( opsætningen er ikke spor prof - men den virker)
Lav små feriebøger - brug den til en optimal huskeseddel - notater fra forældremødet osv - lige til tasken  - eller i baglommen eller pungen. også god til "opsamling" af visitkort - når man fx er på messe mm. Man kan også lave et omslag. Det gjorde vi som børn - når vi fik lavet noget rigtig flot ;-)Til denne størrelse bruger man fx. et stykke karton (A4) der deles i kvarte - der bukkes ( så er der 4 omslag lige til at lime hæfter ind i - måske flere sammen) - størrelsen på omslaget er en anelse større end selve hæftet .... jeg får helt lyst til at lave en lille produktion...;-.) Vil du prøve ...Klik på billedet - så bliver det større - og spørg hvis der er noget du er i tvivl om.
HUSK det .....kære læsere - vi kan glæde vores børn og skabe de skønneste minder - blot ved et enkelt stykke papir ( endda det du har brugt på den ene side ..da det jo gemmes på bagsiden af hæftet (jo jo min mor var meget sparsommelig ) Nå .. ikke mere kaffesnak... hyg jer ;-)

1 comment:

  1. Ihhh... hvor herligt - Jeg har allerede sendt mailen til 2 - altså er det ikke kun mig der er pjattet med sådan nogle småting - skriv tilbage -hvis I får lavet noget sjovt eller spændende ;-)

    Kærligst Dorthe

    ReplyDelete